ליצמן חזר לוועדת הכספים – גפני: תומכים בו ככל שיידרש

לאחר מאמצים רבים הצלחנו להוביל לשינוי מדד יוקר הבריאות וניתנו יותר תקציבים בבסיס לקופות החולים ולבתי החולים, בין השאר גם בהתאם להזדקנות האוכלוסייה והגידול בתוחלת החיים
איתי גדסי No Comments on ליצמן חזר לוועדת הכספים – גפני: תומכים בו ככל שיידרש

שר הבריאות ליצמן בוועדת הכספים: "פתרנו את בעיית מכשירי ה-MRI. התורים התקצרו משמעותית" ● יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני: "ועדת הכספים תומכת בשר הבריאות ובמשרדו ותסייע בקידום תקציבים וכל מה שיידרש לחיזוק מערכת הבריאות"

לאחר מאמצים רבים הצלחנו להוביל לשינוי מדד יוקר הבריאות וניתנו יותר תקציבים בבסיס לקופות החולים ולבתי החולים, בין השאר גם בהתאם להזדקנות האוכלוסייה והגידול בתוחלת החיים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

"פתרנו את בעיית מכשירי ה- MRI, הגדלנו את מספר המכשירים, תקצבנו את הקופות ובתי החולים כך שייפנו יותר אנשים לבדיקת MRI, קיצרנו משמעותית את משך התורים והגדלנו באופן ניכר את הצוותים המקצועיים להפעלת המכשירים", כך פתח אחר הצהריים (ג'), שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה) את דבריו בעת שהציג את עיקריי יעדי משרדו לשנות התקציב 2017-2018. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שיבח את השר ואת אנשי משרדו על הרפורמות והשינויים הרבים שהם מקדמים במערכת. גפני אמר, כי "ועדת הכספים תסייע ותקדם כל שיידרש למען חיזוק מערכת הבריאות הציבורית בישראל".

ליצמן אמר כי תקציב משרדו ב- 2017 ו- 2018 יגדל באופן ניכר וכי "לאחר מאמצים רבים הצלחנו להוביל לשינוי מדד יוקר הבריאות וניתנו יותר תקציבים בבסיס לקופות החולים ולבתי החולים, בין השאר גם בהתאם להזדקנות האוכלוסייה והגידול בתוחלת החיים". עוד אמר ליצמן, כי משרדו "פעל רבות על-מנת "לפתור את המצוקה של מחסור בחדרי מיון בפריפריה ע"י הקמת חדרי מיון קדמיים בערי הפריפריה והנגשת בדיקות MRI באותם אזורים". עוד ציין, כי "גם בבתי החולים, פעלנו להקל על הרופאים בבתי החולים ע"י הכשרת 'עוזרי רופאים', שהם פרמדיקים עם תוספת הכשרה, שיכולים להעניק טיפול רפואי בסיסי במקום הרופאים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הסביר במצגת שהציג לחברי ועדת הכספים, כי "המשרד פועל "למימוש הזכות הבסיסית לבריאות ולקידום בריאות של כלל אוכלוסיית ישראל באמצעות מערכת בריאות השואפת לאיכות ושוויוניות מרביים. אנחנו פועלים לחיזוק איתנות המערכת, בעיקר מבחינת המשאבים ע"י הגדלת התקציבים השונים, הכנת המערכת להתמודדות עם אתגרי העתיד, קידום אורח חיים בריא של אזרחי ישראל, רפואה מונעת וסביבה בריאה, חיזוק מערכת הבריאות הציבורית, הגדלת הזמינות שלה והשקיפות".

בר סימן טוב ציין, כי "נמשיך במגמה של תוספת כוח אדם בחדרי המיון; רופאים, אחיות טריאז', עוזרי רופא ומנהלי משמרות. זאת לצד חיזוק הרפואה בקהילה שאמורה להפחית את הנטל מחדרי המיון. במקביל אנחנו ממשיכים לפעול להפחתת הזיהומים בבתי החולים, לרבות בפגיות, וכבר באנו לירידה של 43% בשיעור הזיהומים. הגדלנו את התקציב לטיפול בתופעה, הסמכנו צוותים רפואיים שייתנו מענה לבעיה בתוך בתי החולים". "ב- 2017-2018" אמר, "נפעל להרחבת סל התרופות והשירותים, נחזק את מערך הסיעוד, נפעל לחיזוק האיתנות הפיננסית של קופות החולים, להמשך חיזור מערך האשפוז, לשיפור הרגולציה הכלכלית במערכת, לקיצור תורים בכלל המערכת הציבורית ובכלל זה, הסטת פעילות מהמערכת הפרטית לציבורית. בתחום הסיעוד נפעל להפחתת הנטל על משקי הבית ובני המשפחה, לכיסוי ציבורי בהיקף ראוי ותוספת שעות וגמלה, להגברת היעילות הביורוקרטית".

לאחר שבמהלך הדיון וסקירת השר והמנכ"ל הם זכו לתשבחות מצד חברי הכנסת מהסיעות השונות, סיכם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "קואליציה ואופוזיציה אנחנו משבחים את השר שעושה עבודה נאמנה, את מנכ"ל המשרד וכן אנחנו מודים לשר האוצר על תוספת התקציב שנתן לתחום הבריאות. התקציב הוא פונקציה של שירותי הבריאות. אם רוצים להעלות את רמת שירותי הבריאות לכלל האוכלוסייה הדבר חייב לבוא לידי ביטוי בתקציב. ועדת הכספים תעמוד לרשות שר הבריאות ואנשי משרדו, כלל שהדבר יידרש, על-מנת להוביל לתוספות תקציב על-מנת להבטיח מערכת בריאות ציבורית איתנה ויעילה שתרשת את כל אזרחי ישראל".



0 תגובות